Kedy na island

Práve vtedy je tam totiž sezóna, teploty sú príjemné a príroda dych berúca, priam až neuveriteľná. A práve preto vznikol tento článok, v ktorom nájdeš tipy, ako . V pamäti Hodnotenie: - ‎hlasov 4. A posledné roky to ide nielen bez miliónov na účte, ale doslova za pár drobných. Island je neuveriteľná krajina, ktorú treba zažiť.

V tomto článku ti ukážem, čo na Islande môžeš vidieť a dám ti tipy ako tam dovolenkovať šikovne a lacno. A ťa článkom zlákam na Island ísť, môžeš využiť aj Travelhackerského . Hoci má väčšina ľudí Island zafixovaný ako drahú destináciu, viete ho precestovať aj za rozumný peniaz. Mňa stál týždňový roadtrip okolo ostrova necelých 6€, a to som stovku zbytočne preplatila na letenke. Okružná jazda krásnym ostrovom s úžasnou prírodou, vodopádmi, ľadovcami, gejzírmi, malými mestečkami a polárnou žiarou - Island.


Zo strachu pred ukrutnými mrazmi sa mnohí cestovatelia na Island odvážia len v lete. V skutočnosti je však zima na ostrove omnoho znesiteľnejšia, ako sa od nej na prvý pohľad očakáva.

Dôvodom je stret dvoch rôznych morských prúdov, teplého a studeného. Vďaka nim je v krajine pod severným . Keď som z lietadla prvý krát zazrela Island , napadla mi jediná otázka: „Čo tu budeme robiťdní? Island ponúka mnoho krásnych miest najmä pre dobrodruhov. Na Islande je subarktické oceánske podnebie, ale s ohľadom na polohu ostrova tesne pod severným polárnym kruhom oveľa teplejšie ako by sa dalo očakávať, a to preto, že sa tu stretávajú polárna a tropické vetry a dva rôzne morské prúdy, severná vetva Golfského prúdu a chladný Islandský východnej prúd.


Island Island , miesto, ktoré láka nejedno cestovateľské srdce, sa stáva v ostatných rokoch čoraz častejšie navštevovanejším „koncom sveta“, ktorý je tiež niekedy nazývaný samotné peklo, nielen pre svoju nehostinnosť, no predovšetkým pre nezameniteľnú atmosféru ako z iného sveta, akú by sme dnes hľadali už len veľmi . Vedel som, že existuje krajina ako Island , no nikdy som ju nejak nevyhľadával a ani som nejak extra nepremýšľal, že by som ju mohol navštíviť. Budeš ho milovať a nenávidieť zároveň. Vyskúšaš si všetky druhy počasia, niekedy behom pár hodín. Blue Lagoon – geotermálny prameň, ktorý sa stal vychyteným termálnym kúpaliskom.


Jedna z najobľúbenejších turistických atrakcií Islandu. Nachádza sa v mieste vytvorenom lávou. Voda je bohatá na minerálne látky a pomáha ľudom s kožnými problémami.


Teplota vody sa pohybuje medzi až 39°C. Ako som sa dostal k Islandu ?

Musím úprimne povedať, že celkom náhodne. Riešil som v tom období novú prácu, potom následne turistiku do Bergamských Álp (Orobie Alps) a plánovanú letnú dovolenku s priateľkou v Chorvátsku. Zrazu sa mi naskytla možnosť ísť na Island.


O tomto mieste som ani moc . Milí čitatelia, tieto tri body plynú z mojich skúseností a teda sú to moje názory. Je mi jasné, že ľudia, ktorí milujú teplo nemajú potrebu navštevovať studené krajiny. Preto berte tento článok ako niečo, prečo som si Island zamilovala ja a možno vám niektorá z tých vecí učaruje a tiež sem budete chcieť prísť. Takže už ste si asi zvolili spôsob ako sa dostať na ostrov a tak ďalšiu vec, ktorú si rozoberieme je samotné premiestňovanie po Islande. Opäť tu máme niekoľko možností a každá z nich má svoje pre a proti.


Ja osobne som tento rok na Islande využila iba cestovanie autom a stopovanie a tieto dva druhy . Při shánění letenek na Island , zkus leteckou společnost wowair. Počítej s tím, že v hlavní sezóně (červen – srpen) jsou ceny letenek na Island o dost vyšší než mimo sezónu. Položte na vážky príjemnejšie počasie a dlhé dni verzus zasnežená zimná rozprávka a menej turistov. Mnoho skúsených poznávateľov Islandu dokonca argumentuje za zimu. Chce to však trochu plánovania, nepohodlia a vynachádzavosti.


Od návštevy tohto nevšedného kúska Zeme ma dosť dlho odrádzali informácie o dražobe, ktorá tam panuje. Jediným problémem bylo, že patřil mezi nejdražší země na světě. Tím se pro mě stal velkou výzvou. Když se řekne Island , spoustě lidem se jako první vybaví sníh a led.


Sám jsem tam strávil téměř rok života a zem pokrytou sněhem a ledem jsem zažil jen jediný den. Jednou věcí si ale jistý jseže návštěva ostrova pod polárním kruhem je pro každého tak silným zážitkem, že se sem bude chtít vrátit.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Spatne klapky na odpad

Calvados vs jablkovica

Drevený strop skladba