Kedy je najlepsie ist na island

Okrem Wizzair na Island lieta z Viedne priamym letom aj FlyNiki, ceny sú však nad 3€ spiatočne. S jedným prestupom vieš na Island letieť výhodne s Norwegian alebo Wow Air, islandskou leteckou spoločnosťou. Najlepšie spojenia nájdeš cez azair – odporúčam, ak potrebuješ kúpiť konkrétne spojenie.


V pamäti Hodnotenie: - ‎hlasov 4. A ťa článkom zlákam na Island ísť , môžeš využiť aj Travelhackerského sprievodcu na Island , ktorý som napísala. Nastav si tvoje dátumy, rozmedzie a počet prestupov podľa toho, kedy a na ako dlho na Island chceš ísť.

Kedy na Island ísť : najlepšie je prísť na konci mája, v júni, prípadne v septembri. Váš zážitok na Islande na 1 záleží od mesiaca, kedy pôjdete. My sme boli na konci mája, pred začiatkom letnej sezóny. Spolu s druhou polovicou septembra sú to podľa môjho názoru najlepšie časy na Island – počasie je veľmi príjemné a turistov je menej ako v lete. Na Island sa dá ísť celoročne.


Ja som na Islande bola v marci, keď bol na mnohých miestach neprístupný a zasnežený, ale taký bol plán a vôbec to neľutujem. Zároveň to však neznamená, že sa tam nechcem ísť pozrieť aj uprostred leta. Island je totiž zaujímavý a krásny za každého počasia, ide skôr o to, čo od pobytu očakávate a čo .

Keď som z lietadla prvý krát zazrela Island , napadla mi jediná otázka: „Čo tu budeme robiťdní? Napriek tomu, že teplota sa aj počas leta sotva vyštverá nad stupňov C, je takmer národným športom všetkých mladých Islandčanov každý večer (a keď píšem každý, myslím KAŽDÝ) ísť na zmrzlinu. Je to len pár dní čo sme sa vrátili z okružnej jazdy po Islande plní zážitkov a krásnych spomienok. Hneď na úvod musím povedať, že je to jedna z najkrajších krajín v akých som zatiaľ bola a odporúčam ju navštíviť každému, kto má aspoň trochu rád prírodu.


Krajina vodopádov, geotermálnych prameňov, . Akureyri, 2km severovýchodne od Reykjavíku, je najlepší príklad urbanizmu na Islande. V tomto malom a úhľadnom mestečku usadenom pod večne zasneženými vrcholkami nie je núdza o slnečné dny. Tak čo sa týka počasia, myslím že v podstate je to jedno, keďže sa tam mení z minúty na minútu.


Je to niečo ako Londýn ale 100x extrémnejšie. Odporúčam požičiať si auto určite 4xa najlepšie nejaké SUV, keďže na Islande nie sú všade úplne idealne cesty. Ja osobne som tento rok na Islande využila iba cestovanie autom a stopovanie a tieto dva druhy premiestňovania sú podľa mňa najlepšie.


Cesta číslo teda hlavná cesta (Ring road) okolo ostrova je z väčšej časti asfaltová, kde-tu narazíte aj na gravel road (štrkové cesty), po ktorých však môžete ísť aj s . A prečo teda ísť na ten Island si môžete pozrieť v tejto fotogalérií. Ako som sa dostal k Islandu ? Musím úprimne povedať, že celkom náhodne. Riešil som v tom období novú prácu, potom následne turistiku do Bergamských Álp (Orobie Alps) a plánovanú letnú dovolenku s priateľkou v Chorvátsku.


Zrazu sa mi naskytla možnosť ísť na Island. O tomto mieste som ani moc .

ISLAND - Je jedno, kde sa nachádzate na Islande , stačí ak je nablízku nejaká reštaurácia, turistické alebo informačné centrum alebo sa len dáte do reči s nejakou osobou, či už turistom alebo domácim obyvateľom. Najväčšími ostrovmi sú Grand Bahama, New Providence, Eleuthera a Cat Island. Pláže majú pozvoľný vstup do mora bez strmých zrázov.


Známe sú jemným bielym či ružovým pieskom. Okolité more vďaka priezračnosti a bohatému podmorskému životu láka na rybárske výlety, potápanie, šnorchlovanie a . Asfaltové cesty sú prevažne na juhozápade ostrova v okolí Reykjavíku. Väčšina ciest na Islande je nespevnená, šotolinová alebo kamenistá. Po niektorých sa dá ísť aj osobným autom, rozumnejšia voľba je však terénne auto 4× s ktorým sa dá . Najlepšie od ľudí, ktorý už absolbovali tento ostrov, plán je ísť trajektom z Nórska alebo Dánska na Island a tam stráviť dáky mesiac cestovaním nie len po okruhu ale aj vstúpiť do vnútrozemia a cestovať čo najlacnejšie takže aj o možnostiach ako čo najlacnejšie vyžiť na Islande uvítam akúkoľvek radu. V lete sa chystám na tri týždne na Island.


Potreboval by som nejaké úvodné nakopnutie, čo je tam mimoriadne fotogenické, kam treba ísť , aké neobvyklé fotopríslušenstvo je nutné. Obzvlášť ma zaujímajú turisticky neprefláknuté veci, o ktorých bedekre a sprievodcovia mlčia. To je asi najvýstižnejšie pomenovanie pre Island.


Táto krajina sa môže pýšiť takým prírodným bohatstvom, ako snáď žiadna iná krajina na Zemi. Kedy ísť na Island a aké si vziať oblečenie? Sezóna na Islande je samozrejme v lete, ale v túto dobu sú tiež najdrahšie letenky aj ubytovanie, preto niektoré CK ponúkajú aj jarné či jesenné zájazdy na Island.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Spatne klapky na odpad

Calvados vs jablkovica

Drevený strop skladba